Serbest bölge veya yurtdışında bulunan şubeler transfer fiyatlandırması tebliğinde ilişkili kişi olarak sayılmamıştır. Şubelerin ayrı bir tüzel kişiliği olmadığı için, ilişkili kişi olmaları da söz konusu değildir. Emsallere uygun olmayan bedel veya fiyatlar uygulamak suretiyle merkezin kazancı bu şubelere aktarılmış olsa bile, örtülü veya açık bir kar dağıtımı olmadığından, transfer fiyatlandırması mevzuatının uygulanması mümkün değildir. Danıştay, merkez ile bu şubeler arasındaki işlemlerin transfer fiyatlandırması mevzuatı yönünden değerlendirilmemesi, Vergi Usul Kanunu’nun 3. maddesi çerçevesinde değerlendirilmesi gerektiğini belirtmektedir. Bizim görüşümüz, kanunda boşluk olduğu, merkez ile bu şubeler arasında emsallere uygun olmayan bedel veya fiyatlar üzerinden yapılan işlemlerin transfer fiyatlandırması mevzuatı açısından değerlendirilemeyeceği, ancak Danıştay kararlarında olduğu gibi Vergi Usul Kanunu’nun 3. maddesi çerçevesinde yapılacak bir değerlendirmenin de yanlış olacağı, kanunda düzenleme yapılmak suretiyle sorunun giderilebileceği yönündedir.
Branches resident at free zones or abroad have not been considered as related parties within communiqué of transfer pricing. As branches do not hold a separate legal entity, they may not be related parties. Even if income of the chief office has been transferred to these branches with costs or prices that are not arm’s length, as there is no disguised or declared profit distribution, it is not possible to enforce transfer pricing legislation. Council of State specifies that transactions between chief offices and these branches should not be assessed in relation transfer pricing legislation but in accordance with Article 3 of Tax Procedure Law. We are of opinion that there is a gap in law and that transactions made between chief offices and branches based on costs or prices that are not arm’s length may not be assessed in relation to transfer pricing legislation, however, as specified within council of state decisions, an assessment to be made in accordance with Article 3 of Tax Procedure Law shall be wrong and that the problem may be resolved through a regulation within the law.