Uluslararası piyasalarda şirket satın almaları ve birleşmeleri ile gündeme gelen goodwill kavramı ülke mevzuatımızda karşımıza şerefiye (Peştemallık) olarak çıkmaktadır. Global firmaların gelişen ve büyüyen sermaye yapıları ve çetin olan piyasa rekabet şartları etkisiyle şirketlerin defter ve piyasa değerinin çok üstünde satılır olmaları şerefiye kavramını önemli hale getirmiştir. Bu çalışmamızda şerefiye kavramının çeşitli tanımlamaları, şerefiyenin aktifleştirilmesi ve şerefiyenin gayri maddi haklar içinde yerine değinilmiş olup, ulusal ve uluslararası standartlardan ve mevzuatımızdan hareketle çalışmamızda şerefiye kavramı değerlendirilmiştir.
In international markets, the term of acquisitions and mergers is in the agenda with the concept of goodwill which is translated to our country’s legislation the concept of goodwill (Peştemallık). With the effect of thriving and growing capital structures and market competition conditions global companies are sold over the book and market value that creates the important concept of goodwill. In this study the various definitions of the concept of goodwill, its relation with intangible assets and goodwill rights are addressed comperatively within the national and international standards.