TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

YABANCI ŞİRKETLERİN TÜRKİYE’DEKİ İRTİBAT BÜROLARI ÖZEL BEYANNAME VEREBİLİR Mİ?

Şubat 2012 Sayı 281

ÖZET

İrtibat büroları yabancı sermaye mevzuatına göre yabancı şirketler tarafından Hazine Müsteşarlığı’ndan izin alınmak suretiyle Türkiye’de açılan yabancı şirketlerin Türkiye’deki temsilcilik ofisleridir. Temsilcilik ofisi olarak açılan irtibat bürolarında hiçbir gelir getirici faaliyetle uğraşılması mümkün değildir. Türkiye’de açılan irtibat bürolarında hiçbir gelir getirici faaliyetle uğraşılmaması irtibat bürolarının dar mükellefiyet rejiminde farklı bir kategoride değerlendirilmesine neden olmaktadır. İrtibat bürolarının vergi mevzuatı açısından irtibat bürolarında çalışan şahıslara yapılan ücret ödemeleri dışında irdelenebilecek başka bir boyutu bulunmamaktadır. Uygulamada irtibat büroları yabancı şirketler nam ve hesabına özel beyanname verebilmektedir. Ayrıca irtibat büroları K.V.K.’nın 26’ncı maddesinde belirtilen türden arızi bir kısım kazançları elde edebilecek bir organizasyon yapısına sahiptir. Bu nedenle bu makalemizde irtibat bürolarının hangi durumlarda özel beyanname verebileceği hususu tartışılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Yabancı Şirketler, İrtibat Büroları, Temsilcilik Ofisleri, Özel Beyanname ve Ticari Faaliyet.

Jel Sınıflandırması: H20, H25, H29, G28

CAN THE LIAISON OFFICES OF THE FOREIGN COMPANIES, IN TURKEY, SUBMIT SPECIAL DECLARATIONS?

ABSTRACT

Liaison offices are the representative offices of the foreign companies founded in Turkey provided that the foreign companies gain permission from the Under Secretariat of Treasury in accordance with the foreign capital legislation. It is not possible for the liaison offices set up as Representative offices to engage in the income generating activities. The liaison offices in Turkey are evaluated in a different category within the limited liability regime as these offices do not engage in any income generating activities. Liaison offices do not have any aspects other than wage payments made to the personnel working in these offices, which will be investigated in terms of tax legislation. In practice, the liaison offices may submit special tax return for and on behalf of foreign offices. Moreover, the liaison offices has an organizational structure that can acquire some incidental gains stated in the clause 26 of the Corporate Tax Law. Therefore, the conditions in which the liaison offices may submit special tax return are discussed in this article.

Keywords: Foreign Companies, Liaison Offices, Representative Offices, Special Decleration and Commercial Activity.

Jel Classification: H20, H25, H29, G28

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!