Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu (KKDF), bilindiği üzere 13.12.1984 tarihli ve 84/8860 sayılı Karar ile Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası nezdinde kurulmuş ve 2001 yılına kadar çeşitli kararlar ile genel bütçe dışında faaliyet alanı bulmuştur. 2001 yılında 4684 sayılı kanunla yapılan değişiklik ile fon gelirleri genel bütçe içerisine alınarak bu konuda yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar yürürlükten kaldırılan hükümlere göre tahsil edilmeye devam edilecektir. Söz konusu kanuni düzenlemeden sonra ise fon kesintileri hakkında herhangi bir kanuni düzenlemeye yer verilmeyerek, mezkür kanunun geçici 3’üncü maddesine göre işlem yapılmaya devam edilmiş ve bu kanunun Maliye Bakanlığı’na verdiği yetkilere dayanılarak uygulamaya düzenlenen tebliğ, iç genelge ve sirküler ile devam edilmiştir. KKDF hakkında kanuni düzenleme yapılmayışı, fon kesintilerinin vergi, resim ve harç benzeri gelir olmaması ve vergi kanunlarındaki tahakkuk ve tahsilat hükümlerine göre takip edilmesi gibi nedenler yapılacak vergi incelemelerinde bazı problemlerin yaşanmasına neden olmakta ve mükelleflerin VUK ve AATUHK hükümlerinden doğan bazı haklarını kullanamamalarına neden olmaktadır. Makalemizde fon kesintilerine dayanan incelemelerde ihtilaflı olan hususlara değinilecektir.
Resource Utilization and Support Fund (RUSF), dated 13.12.1984 and Decision No. 84/8860 established in the Central Bank of the Republic of Turkey and found the activity outside the general budget with a variety of resolutions up to 2001. With the amendment made in Law No. 4684 in 2001, fund revenues will be collected within the general budget and will continue to be collected according to the provisions removed from the implementation until a new regulation is made in this respect. After the said legislation was not regulated, no legal arrangements were made regarding the fund withdrawals and transactions continued to be made pursuant to the provisional Article 3 of the mentioned law and the communiqué, internal circular and circulars, which were enforced on the basis of the authority given to the Ministry of Finance, continued with this circular. The reasons such as the absence of legal regulation on RUSF, the absence of income from the fund withdrawals like taxes, duties and fees and the follow-up of accrual and collection provisions in tax laws cause some problems in the tax examinations and cause the taxpayers to not use some rights derived from Tax Procudure Law and Procedure Law on Collection of Public Claims provisions. In our paper, examinations based on disruption of funding will address disputed issues.