Bu makale, İsviçre’de federal düzeyde bir genel servet vergisi olmaması sebebiyle genel servet vergisinin uygulanışını Zürih kantonu örneği üzerinden ele almaktadır. Zürih kantonunda uygulanan genel servet vergisi, Federal Anayasa, Zürih Vergi Kanunu ve ilgili mahkeme kararları çerçevesinde incelenmiştir. Çalışmada, genel servet vergisinin kapsamı, mükellefleri, oranları, matrah belirleme yöntemleri ve değerleme esasları ayrıntılarıyla ele alınmıştır. Ayrıca, Zürih uygulaması özelinde, servet üzerinden alınan vergiler bakımından İsviçre ile Türk vergi hukuku arasındaki farklılıklar ortaya konmuş, bu farklılıkların avantaj ve dezavantajları değerlendirilmiştir. Makale, özellikle Zürih’teki uygulamanın Türk vergi sistemi açısından potansiyel katkılarını ve mali güce göre vergilendirme ilkesinin somutlaştırılmasında sağlayabileceği esneklikleri tartışmayı amaçlamaktadır. Çalışmada araştırma yöntemi olarak mevzuat analizi yönteminden faydalanılmıştır.
Since there is no general wealth tax at the federal level in Switzerland, this article examines its implementation through the example of the Canton of Zurich. The general wealth tax applied in the Canton of Zurich is analyzed within the framework of the Federal Constitution, the Zurich Tax Law, and relevant court decisions. The study details the scope, taxpayers, rates, tax base determination methods, and valuation principles of the general wealth tax. Furthermore, the differences between Swiss and Turkish tax law regarding wealth taxes, specifically in the context of the Zurich application, are highlighted, and the advantages and disadvantages of these differences are evaluated. The article aims to discuss the potential contributions of the Zurich application to the Turkish tax system and the flexibilities it could provide in concretizing the principle of taxation according to the ability to pay principle. The study employs a legislative analysis method as its primary research approach.