Vergi rekabeti kavramı küreselleşme ve teknolojinin ilerlemesiyle birlikte sermaye ve emek gibi gelir unsurlarının mobilitesinin artmasıyla birlikte hayatımıza girmiş olan bir kavramdır. Vergi gelirlerini artırmak isteyen özellikle gelişmekte olan ülkeler hareketli olan sermayenin yönünü kendi ülkelerine çevirmek için bir takım düzenlemelerle avantaj ve teşvikler sunma yoluna gitmiştir. Rekabet kavramının doğası gereği olumlu sonuçlar doğurabileceği gibi olumsuz sonuçları da olmaktadır. Zararlı vergi rekabeti olumsuz sonuçlardan bir tanesidir. OECD gibi ülke toplulukları ve ülke birlikleri son yıllarda zararlı vergi rekabeti ile mücadelede ülkelere tavsiyeler sunmakta ve uyarılarda bulunmaktadır. Türkiye’de yaptığı yasal düzenlemeler ve sunduğu teşvik ve avantajlarla uluslar arası alandaki sermayeyi kendi lehine çevirmeye çalışırken, OECD uyarıları çerçevesinde “zararlı vergi rekabeti” ile mücadelede bir takım güvenlik müesseselerini uygulamaya koymuştur.
The term tax competition is a term has come into life with an increase in mobility of income items of income such as capital and labour as well as globalization and advance in technology. Countries, notably developing countries, wishing to increase their tax incomes have offered advantages and incentives through several regulations to deflect the moving capital into their countries. Just as it may cause positive results, so it may have negative results by nature of the term competition. Communities and unities of countries such as OECD have recently givens advices and warnings for countries related to combating against harmful tax competition. While Turkey has been seeking to deflect the turn the international capital via legal regulations and incentives and advantages it offers into its advantage, it has put some securities issues into practice in combating against “harmful tax competition” under warnings of OECD.